Aki egy kicsit is behatóbban követi a világ legnagyobb közösségi oldaláról szóló híreket, tudhatja, hogy megközelítőleg 1-3 havonta változtat valamit a Facebook az oldalon, a funkciókon vagy a hirdetési rendszeren. Ezt történt augusztus közepén is, amikortól – több lépcsőben bevezetve – szinte minden felületen megváltoztatták a profilképek megjelenítését.
Miért fontos ez az apróságnak tűnő változtatás? Miért érdemes szem előtt tartani, hogy a Facebook nem a mi felületünk, csupán használhatjuk azt? Ebből a bejegyzésünkből kiderül.
Köralakú profilképek, módosított gombok és link megjelenítés
A felhasználói élmény javításával, illetve könnyebb navigációval magyarázza a Facebook az augusztus közepétől több lépcsőben bevezetett változásokat blogbejegyzésében.
A kör alakú profilképek mellett megváltozott a „tetszik”, a „hozzászólás” és a „megosztás” gomb is, illetve a linkek megjelenítése is. Igaz, a profilképek csak a hírfolyamban és az oldalak idővonalán változtak meg, az oldalak és a profilok fejlécében található profilképek négyszögletesek maradtak.
Szükséges változtatni valamin?
A gombok megváltozása igazából nem befolyásolja marketingkommunikációnkat, viszont érdemes egy pillantást vetnünk a profilképekre, és ha szükséges, akkor meg kell változtassuk azt. A helyzet nehézsége pont az, hogy ezentúl nem egységes a profilképek megjelenítése, azaz a profilképnek megfelelően kell kinéznie lekerekítve is és négyzetesen is.
Az egyik általunk kezelt oldal esetében már láttunk olyan figyelmeztető ablakot, amely erre a változtatásra figyelmeztette az oldal adminját – ám sajnos erről ekkor nem készítettünk képernyő lenyomatot, így nem tudjuk azt megmutatni blogunk olvasóinak.
Ebben a felugró ablakban mindkét nézetet megmutatja az aktuális profilképet. Ha esetleg nem találkozunk ezzel az ablakkal – mi is csak egyszer láttuk eddig azt –, akkor egy másik, egyszerű módszerrel ellenőrizhetjük profilképünk megjelenését. Látogassunk el az érintett oldal kezdőlapjára vagy a bejegyzések oldalára, majd görgessünk lejjebb a bejegyzésekig. Ekkor mindkét típusú – szögletes és kör alakú – profilképet egyszerre látjuk.
Persze, a profilkép cserénél még nem jelenik meg előnézetként a köralakú nézet, így lehet, hogy többször is frissítenünk kell azt, amíg számukra megfelelő képet teszünk fel.
Ne feledjük, a Facebook nem a mi felületünk!
Már többször írtunk arról blogunkban, hogy miért veszélyes, ha egyetlen kommunikációs lábként csak a Facebook-ra hagyatkozunk, a helyett, hogy több lábin állnánk. Az egyik ilyen bejegyzésünkben össze is szedtünk 5 olyan okot, amely miatt a Facebook oldal nem helyettesítheti a saját weboldalt.
Bár a profilképekkel kapcsolatos változás nem olyan horderejű, hogy ne lehetne könnyen, gyorsan és olcsón reagálni rá, mégiscsak emlékeztet arra, a Facebook oldalunk nem a mienk, ott csak „vendégek”, tartalomgyártók és a hirdetők vagyunk. A felület megjelenésére jelentős hatásunk nincs, ha az óriáscég úgy gondolja, bármikor megváltoztathatja azt a környezetet, amelyben meglévő és potenciális vevőinkkel kommunikálni szeretnénk.
Kép: Facebook – Making News Feed an Easier Place to Connect and Navigate