Google AdWords: Akár a napi keret kétszeresét is elköltheti ezentúl a rendszer!

Google AdWords: Akár a napi keret kétszeresét is elköltheti ezentúl a rendszer!

Egy hazai felmérés szerint az online hirdetések kezelésével foglalkozó (azaz a PPC) szakemberek számára munkájukban a legnagyobb stresszt a folyamatos változások követése okozza – derült ki a minap egy szakmai találkozón. Majd másnap reggel jött egy újabb, jelentős változás…

Ezúttal a Google AdWords egy felugró ablaka értesített mindenkit arról, hogy ezentúl a beállított napi költségkeret kétszeresét is felhasználhatja a rendszer, amennyiben azt indokoltnak tartja. Igaz ugyan, hogy a havi költés behatárolásában megmaradt a beállított napi költségkeret * 30,4 = havi költés képlet, ennek a változásnak komoly következményei lehetnek.

Egyre több az automatizmus

Sem a Facebook, sem a Google rendszerében nem számít újnak, hogy egyre több helyen próbálják az emberi döntéseket háttérbe szorítani és inkább a big-data alapon működő mesterséges intelligenciára bíznak olyan döntéseket, mint pl. az ajánlattétel. A napi költségkeret a Google esetében eddig sem volt szentírás, hiszen 15%-os mértékig eddig is eltérhetett a rendszer attól. Ami most változott, az az eltérés mértéke. Ma már a napi keret kétszereséig költheti a pénzünket a rendszer, ha éppen indokoltnak tartja. A szabály változását azzal magyarázza a Google, hogy így még hatékonyabban tudja elosztani a költségkeretet. Amikor jobban teljesít a kampány, akkor még többet enged költeni a rendszer, amikor viszont kevésbé hatékonyak a hirdetések, akkor még jobban visszavesz a költésből.

2017 október 4-től a kampányok akár az átlagos napi költségkeret kétszeresét is elkölthetik annak érdekében, hogy Ön elérhesse hirdetési céljait, például a kattintások vagy a konverziók vonatkozásában.

Azokon a napokon, amikor kiváló a forgalom, a napi teljes költség akár a napi költségkeret kétszerese is lehet. Ezt a költséget azok a napok ellensúlyozzák, amikor a napi költségkeretnél kevesebbet költ.

Azonban ne feledje, hogy nem számlázunk ki többet a havi terhelési korlátnál: az átlagos napi költségkeret szorozva a hónap napjainak átlagos számával (30,4).

(forrás: Google AdWords Súgó)

Kérek egy almát! Kettő lett. Maradhat?

A magyarázat szépen hangzik, de van ezzel az egésszel egy pici gond… Mégpedig az, hogy nem minden kampány fut egy egész hónapon keresztül. Vannak olyan kampányok, amelyek csupán néhány napig futnak. Ezeknél nincs idő lekompenzálni a kétszeres túlköltést, ami váratlan kiadásokat okozhat az ügyfelek számára. Ez még egy nagy ügyfélnél is gondot okozhat, de egy rosszul felügyelt hirdetési fiók egy mikro- vagy egy kisvállalkozást konkrétan veszélybe is sorolhat.

Mi a megoldás?

Mivel egyelőre még nem ismert pontosan, hogy az egy hónapnál rövidebb kampányok esetében hogyan fog kompenzálni a rendszer, egyelőre jobb megoldásnak tűnik, ha egy script-tel kontrolláljuk a költést. Az adwordsscripts.hu-n meg is jelent már egy ilyen kód, amelyet, ha óránként lefuttatunk a fiókunkon, az nem engedi ilyen mértékben túlkölteni a Google-t fiókunkban.

A későbbi tapasztalatok tükrében pedig majd visszatérhetünk arra, hogy rábízzuk e a kecskére a káposztát, vagy ezen a szinten megtartjuk az ellenőrzést a pénztárcánk felett.

Szólj hozzá!

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.