5,5 milliárd letiltott hirdetés, 12,7 millió bezárt Google Ads fiók – Mi áll a számok hátterében?

Sok hirdetőben kialakult már az „utazik ránk a Google” érzés, mivel rendszeresen letiltja a hirdetéseiket az óriáscég. Lássuk, mi áll a Google 2023-as hirdetésbiztonsági jelentésében, amely több mint 5,5 milliárd rosszindulatú hirdetés letiltásáról számol be egyetlen év alatt.

A hirdetések letiltása kulcsfontosságú a digitális reklámterek tisztaságának és biztonságának fenntartásában, de felveti a kérdést: hogyan navigálhatnak sikeresen a vállalkozások ezen szigorú irányelvek között anélkül, hogy hátrányosan érintené őket?

A Google 2023-as intézkedései

Több, mind 5,5 milliárd letiltott, 7 milliárd korlátozott hirdetés, és 12,7 millió bezárt hirdetői fiók – ez a Google 2023-as „egyenlege”.

Nem kérdés tehát, hogy komolyan veszi az amerikai óriás a rosszindulatú hirdetések és a megtévesztő tartalmak elleni harcot, de milyen eszközöket használ a keresőóriás?

Mesterséges intelligencia használata

A Google a rosszindulatú hirdetések és a megtévesztő tartalmak elleni küzdelem érdekében számos fejlett technológiát és módszert használ, beleértve a mesterséges intelligencia alkalmazásait, különösen a nagy nyelvi modelleket (LLM-eket), amelyek segítenek az ellenőrzési folyamatok automatizálásában és finomításában. Ezek az eszközök képesek gyorsan azonosítani és blokkolni a szabályzatokat sértő hirdetéseket, javítva ezzel a hirdetési platform biztonságát és a felhasználói élményt.

„Ismerkedési időszak” az új hirdetők számára

A Google egy Korlátozott Hirdetésszolgáltatási szabályzatot (Limited Ads Serving policy) vezetett be, amelynek célja a felhasználók védelme azáltal, hogy korlátozza azoknak a hirdetőknek a hirdetéseinek elérhetőségét, akik még újak ebben a hirdetési rendszerben.

Ez magában foglal egy „ismerkedési” időszakot az új hirdetők számára, amely során hirdetéseik megjelenítése korlátozódhat bizonyos helyzetekben. Ez a korlátozás a Google szerint segíteni fog abban, hogy a jó szándékú hirdetők bizalmat építhessenek ki a felhasználókkal, miközben korlátozza a rossz szereplők hatókörét, és csökkenti a csalások és a félrevezető hirdetések kockázatát.

Harc a „deepfake” ellen

Az online veszélyekkel szembeni védekezés kulcsa a reagálóképesség az új visszaélésekkel szemben. 2023 vége felé és 2024 elején a Google egy olyan hirdetési kampánnyal szembesült, amely hírességek hasonmásait felhasználva próbált felhasználókat becsapni, gyakran deepfake technológiával. A fenyegetés észlelésekor a Google gyors reagálású, specializált csapatot hozott létre, amely azonosította a rosszindulatú hirdetők viselkedésmintáit, amely alapján a keresőóriás frissítette a félrevezető ábrázolásokra vonatkozó szabályzatát, annak érdekében, hogy gyorsabban függeszthesse a káros szándékú szereplők fiókjait.

Mi áll a számok mögött?

A Search Engine Journal szerint 2023-ban a Google által leginkább érvényesített öt fő irányelv az alábbi volt:

  • hirdetési hálózat visszaélés,
  • védjegy,
  • személyre szabott hirdetések,
  • pénzügyi szolgáltatások, valamint
  • jogi követelmények.

A Google 2023-ban nem csak tiltásokat hajtott végre, hanem közel 7 milliárd hirdetést is korlátozott, elsősorban a

  • jogi követelmények,
  • pénzügyi szolgáltatások,
  • szerencsejáték és játékok,
  • felnőtt tartalom,
  • szerzői jog,
  • egészségügy és gyógyszeripar, valamint
  • alkohol tartalomterületeken.

Ez a lépés tovább erősíti a hirdetések biztonságát, korlátozva vagy megkötéseket alkalmazva bizonyos típusú tartalmakra.

Tippek hirdetőknek

Íme néhány gyakorlati tipp a Google hirdetésekkel kapcsolatos letiltások elkerülésére:

  • Ellenőrizd alaposan a Google hirdetési irányelveit, hogy biztosítsd hirdetéseid megfelelnek az elvárásoknak. Természetesen ezek a szabályok kissé „guminak” tűnhetnek, de próbáld meg úgy értelmezni őket, mintha te lennél a saját „ellenőröd”, azaz ha kétséged lenne, próbáld meg ezeket inkább szigorúbban értelmezni, mintsem megengedően.
  • Legyél átlátható mind a hirdetéseidben, mind a hirdetett weboldalon, kerüld a félrevezető állításokat.
  • Monitorozd rendszeresen hirdetéseid teljesítményét a Google Ads fiókodon keresztül, és figyelj a visszajelzésekre, a rendszeren keresztül érkező értesítsekre.
  • Reagálj gyorsan a Google észrevételeire, és módosítsd, igazítsd ki hirdetéseidet szükség szerint.

Ezek a lépések segíthetnek abban, hogy hirdetéseid megfeleljenek a Google szigorú szabályzatainak és elkerüld a nem kívánt tiltásokat.

Új hirdetők, figyelem!

Ha idén új hirdetőként kezdesz a Google-nál, fontos tudnod, hogy a Google hirdetésbiztonsági irányelvei miatt hirdetéseid korlátozva lehetnek, amíg a rendszer megismeri, milyen típusú hirdető vagy.

Bár a Google szigorú hirdetésbiztonsági szabályokat alkalmaz, ezek célja a felhasználók és a tisztességes hirdetők védelme. Az előírásoknak való megfelelés pedig a hosszú távon gondolkodó cégvezetők és marketingesek alapvető érdeke.

Szólj hozzá!

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.