A jó reklámok éjszakája

A jó reklámok éjszakája

Amikor egy reklámblokk kezdetét veszi a tévében, a legtöbben azonnal elkapcsolnak, kimennek elintézni ezt-azt, vagy szétnéznek a neten. Van azonban az embereknek egy kisebb csoportja, akik minden évben kíváncsisággal telve egy bizonyos estét várnak azért, hogy megnézhessék azokat a reklámokat, amelyeket ekkor kerülnek adásba. Ennek a csoportnak a tagjai a reklámkedvelők – vagy ahogy egy hazai rendezvény szervezői szólítják őket, reklámzabálók –, az a bizonyos este pedig a Super Bowl – azaz az amerikai foci döntőjének az – estéje.

Ahogy a borászok sem szeretnek minden bort, úgy mi, marketingesek sem szeretünk minden reklámot. Igaz „szerelmünk tárgya” változhat, attól függően, hogy éppen milyen helyzetben vagyunk.

A hatékony reklám

Az egyik típusú reklámot – legyen az tv, online, nyomtatott vagy akármilyen – olyankor szeretjük, amikor a heti vagy havi jelentéseket, beszámolókat készítjük ügyfeleinknek, főnökeinknek. Ezek a hatékony reklámok. Ezek azok, amelyek hosszú időre beégnek a fogyasztó memóriájába, ezek azok, amelyek hatalmas márkaismertséget hoznak vagy növelik az eladásokat. Egyik ilyen volt a közelmúltban az a bizonyos „De miért?”-es Fluimucil reklám.

Igaz, hogy sok esetben ezek nekünk sem tetszenek, sőt, néha már a szőr is feláll a hátunkon tőlük, de mivel hozzák az eredményeket,szeretjük őket. Vagy inkább, szeretnünk kell őket… Valahogy úgy vagyunk velük, mint Evelyn Harper Alan-nel, a Két pasi meg egy kicsi sorozatban: „Szeretnem kell téged, én vagyok az anyád!”.

Kreatív reklámok

Ezeket a reklámokat akkor szeretjük, amikor nézzük, vagy amikor készítjük/készíttetjük. Ezek azok, amelyeket jó megnézni, amelyek megérintenek bennünket, amelyek egy történetet mesélnek el. Olyanok, mint egy jó bor.

Miért nem találkozhatunk velük gyakrabban adásban? Van egy probléma ezekkel a reklámokkal, sajnos valamiért kevésbé hatékonyak. Nem égetik be a terméket vagy a márkanevet olyan hatékonyan a fogyasztó memóriájába, nem hoznak olyan eladási adatokat, mint az első csoport. Márpedig a hatékonyság fontos a megrendelő számára, hiszen a reklám nem olcsó, a befektetett pénznek pedig meg kell térülnie.

Super Bowl reklámok

Van azonban egy éjszaka, amikor hihetetlen méretű tömegek ülnek le a tévé elé az USA-ban, sőt, az egész világon. Ez az éjszaka, amikor annak ellenére, hogy 30 másodperc reklámidő 5 millió dollárba kerül, a megrendelők hátrébb sorolhatják a hatékonyságot és utat engedhetnek a kreativitásnak. Ez a Super Bowl éjszakája.

A bejegyzés bevezetőjében említett kisebb csoport – amelynek jelentősebb része persze marketinges – ezt az éjszakát várja évről évre, hogy jobbnál jobb reklámokat nézhessen meg egy meccs kíséretében.

Idén február 5-én volt ez az éjszaka, amelynek reklám kínálatából válogattunk.

Skittles

Kia

https://www.youtube.com/watch?v=1dQ9a5EFZeI

Wix

1. rész

2. rész

Mercedes

https://www.youtube.com/watch?v=BvHFM8c7cPM

Airbnb

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=5qUTYHnLz2g

(Amennyiben ez vagy egy másik blog bejegyzésünk elnyerte tetszését és nem szeretne lemaradni a későbbi bejegyzéseinkről, javasoljuk, iratkozzon fel hírlevelünkre, vagy kövessen bennünket közösségi oldalaink valamelyikén.)

Szólj hozzá!

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.