szócikk:

A/B teszt

Szinonima:
AB teszt, split run, split testing, bucket testing, AB test, A-B teszt

Olyan tesztelési eljárás, amely során a tesztelt eszközt (hirdetés, landing oldal, űrlap, ajánlattétel, stb.) kettő vagy több célközönségen teszteljük.

Fontos eleme az eljárásnak, hogy a célcsoportot úgy osszuk fel, hogy biztosítsuk azt, hogy a célcsoportok a lehető legnagyobb mértékben hasonlóak legyenek. Szintén fontos, hogy az eredmények értékelhetősége érdekében egyszerre csak egy dolgot teszteljünk. Ellenkező esetben nem fogjuk tudni pontosan megmondani, hogy mi okozta a változást a kampány vagy az oldal teljesítményében.

Hirdetési kampányokhoz kapcsolódó teszteket a Google Ads segítségével végezhetünk, weboldalakhoz kapcsolódó tesztek elvégzésére a legismertebb eszköz a Google Optimize.

« Vissza a szótár kezdőlapjára

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.