Szinonima:
AB teszt, split run, split testing, bucket testing, AB test, A-B teszt
Olyan tesztelési eljárás, amely során a tesztelt eszközt (hirdetés, landing oldal, űrlap, ajánlattétel, stb.) kettő vagy több célközönségen teszteljük.
Fontos eleme az eljárásnak, hogy a célcsoportot úgy osszuk fel, hogy biztosítsuk azt, hogy a célcsoportok a lehető legnagyobb mértékben hasonlóak legyenek. Szintén fontos, hogy az eredmények értékelhetősége érdekében egyszerre csak egy dolgot teszteljünk. Ellenkező esetben nem fogjuk tudni pontosan megmondani, hogy mi okozta a változást a kampány vagy az oldal teljesítményében.
Hirdetési kampányokhoz kapcsolódó teszteket a Google Ads segítségével végezhetünk, weboldalakhoz kapcsolódó tesztek elvégzésére a legismertebb eszköz a Google Optimize.
Kategória: általános marketing, általános online marketing
« Vissza a szótár kezdőlapjáraErre a szócikkre mutató további találatok: