A BULF, vagyis a „Bottom Line Up Front” egy üzleti és katonai kommunikációs elv, ami azt sugallja, hogy az üzenet legfontosabb tartalmát kell az elején közölni. Ez a megközelítés segít abban, hogy az üzenet címzettje azonnal megértse a kommunikáció lényegét, mielőtt részletekbe menne.
A BULF stratégia különösen hasznos lehet olyan helyzetekben, ahol az idő korlátozott, vagy a közönség figyelme megoszlik. Az üzleti világban például a vezetők és döntéshozók gyakran túlterheltek információval, így a BULF módszer alkalmazása hatékonyabbá teheti a kommunikációt. A jelentések, e-mailek és tárgyalások során az előre helyezett lényeg biztosítja, hogy az alapvető üzenetek ne vesszenek el a részletek között.
A BULF használata növeli az üzenetek világosságát és hatékonyságát, elősegíti a gyors döntéshozatalt, és csökkenti a félreértések valószínűségét. A módszer azonban nem jelenti azt, hogy a részleteket figyelmen kívül kell hagyni; ezeket a továbbiakban, a kommunikáció folytatásaként kell bemutatni, miután a fő üzenet már egyértelműen közvetítésre került.