szócikk:

BULF

Szinonima:
Bottom Line Up Front, lényegre törő kommunikáció

A BULF, vagyis a „Bottom Line Up Front” egy üzleti és katonai kommunikációs elv, ami azt sugallja, hogy az üzenet legfontosabb tartalmát kell az elején közölni. Ez a megközelítés segít abban, hogy az üzenet címzettje azonnal megértse a kommunikáció lényegét, mielőtt részletekbe menne.

A BULF stratégia különösen hasznos lehet olyan helyzetekben, ahol az idő korlátozott, vagy a közönség figyelme megoszlik. Az üzleti világban például a vezetők és döntéshozók gyakran túlterheltek információval, így a BULF módszer alkalmazása hatékonyabbá teheti a kommunikációt. A jelentések, e-mailek és tárgyalások során az előre helyezett lényeg biztosítja, hogy az alapvető üzenetek ne vesszenek el a részletek között.

A BULF használata növeli az üzenetek világosságát és hatékonyságát, elősegíti a gyors döntéshozatalt, és csökkenti a félreértések valószínűségét. A módszer azonban nem jelenti azt, hogy a részleteket figyelmen kívül kell hagyni; ezeket a továbbiakban, a kommunikáció folytatásaként kell bemutatni, miután a fő üzenet már egyértelműen közvetítésre került.

« Vissza a szótár kezdőlapjára

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.