A hirdetésbővítmények a Google Ads és a Microsoft Ads hirdetések mellett megjelenő, azokhoz kapcsolódó kiegészítő információk.
A nagyobb felületen megjelenő hirdetések növelik a hirdetések láthatóságát, általában megnövekedett átkattintási arányt eredményeznek.
Azt, hogy milyen bővítmények jelenhetnek meg a hirdetések mellett a Google régiónként / országonként szabályozza, ezért előfordulhat, hogy bizonyos bővítmények már az egyik országban már bevezetésre kerültek, míg máshol nem.
A hirdetésbővítmények lehetnek manuálisak (a hirdetés kezelője által hozzáadottak) és automatikusak (itt a hirdetés kezelője az adott bővítmények megjelenésének tiltását tudja csak beállítani).
Az aktuálisan elérhető hirdetésbővítmények listáját az adott rendszer súgója tartalmazza. A Google Ads súgóját ide kattintva, a Microsoft Ads súgójának vonatkozó részét ide kattintva érheti el.
Néhány fontosabb bővítmény:
- Helybővítmény
A vállalkozás legközelebbi telephelyét vagy telephelyeit mutatja meg. - Kiemelőbővítmény
A hirdetésekhez kiegészítő tartalmakat adhatunk hozzá (például „ingyenes kiszállítás” vagy „24 órás ügyfélszolgálat”. - Hívásbővítmény
Egy azonnal hívható telefonszámot adhatunk hozzá a hirdetésekhez. - Belsőlink-bővítmény
A hirdetett weboldal bizonyos részeire irányíthatunk látogatókat. - Strukturált kódrészletbővítmény
Egyebek mellett termékek vagy szolgáltatások listáját adhatjuk hozzá a hirdetésekhez. - Képbővítmény
Képeket adhatunk a szöveges hirdetésekhez. - Árbővítmény
Akciókat, kedvezményeket jeleníthetünk meg.