A visszafordulási arány a webes forgalom elemzésében használt mérőszám, amely azon látogatók százalékos arányát mutatja, akik elhagyják webhelyünket, mielőtt interakcióba lépnének az oldalon (például egy terméket kosárba helyeznének) vagy más aloldalakat néznének meg a webhelyünkön belül.
A visszafordulási arány a webhely hatékonyságát mutatja meg. A magas visszafordulási aránynak több oka is lehet. Egyrészt előfordulhat, hogy lassú a weboldal (azaz betöltési idő hosszú), másrészt arra is utalhat, hogy a felhasználó nem azt kapja az adott weboldalon, amire számított. Ilyen lehet például, amikor egy hirdetés mást ígér, mint amit végül az oldalon talál a látogató.
Mivel egy alapmutatóról van szó, ezért az adott weboldal visszafordulási arányát az analitikai rendszerek (például Google Analytics) többsége számolja és jelentésekben meg is jeleníti.
« Vissza a szótár kezdőlapjára