szócikk:

influencer

Szinonima:
véleményvezér, influenszer

A véleményvezér (influencer) olyan személy, aki a közösségi médiában megszerzett hírnév és követőbázis alapján befolyást gyakorol a célközönségre.

A véleményvezérek számos iparágban és témában tevékenykedhetnek, mint például a divat, a szépségápolás, a technológia, az utazás, az életmód, a fitnesz és a gasztronómia. A közösségi média platformok, mint például az Instagram, a YouTube, a TikTok vagy a Facebook, lehetővé teszik a véleményvezérek számára, hogy hatalmas követőbázist építsenek fel és személyes kapcsolatot alakítsanak ki a rajongóikkal.

A véleményvezérek nagy befolyással vannak a követőik döntéseire és viselkedésére, és a márkák számára értékes marketing eszközt jelentenek. Az influencer marketing stratégiáiban a márkák együttműködnek a véleményvezérekkel, hogy termékeiket vagy szolgáltatásaikat promotálják, növeljék a márkaismertséget, és elérjék a célközönséget.

A véleményvezérek között különbség van a követőbázis méretét és a befolyás mértékét illetően. A makro-véleményvezérek általában több százezer vagy millió követővel rendelkeznek, míg a mikro-véleményvezérek kisebb, de gyakran elkötelezettebb közösséget építenek ki. A nano-véleményvezérek a legkisebb, de legközvetlenebb kapcsolatot tartják a követőikkel, és gyakran nagyobb hitelességet élveznek.

« Vissza a szótár kezdőlapjára

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.