A „hosszú farok” kulcsszavak, más néven long tail keywords, specifikus, gyakran több szóból álló kifejezések, melyek célzottabbak és pontosabbak a felhasználói keresési szándék tükrözésében, mint a hagyományos, rövidebb kulcsszavak.
Ezeknek a kulcsszavaknak az alkalmazása a SEO (Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás) részeként segíthet a webhelyeknek elérni egy specifikusabb, gyakran szűkebb közönséget, ami nagyobb esélyt jelent a konverziókra.
Bár a „hosszú farok” kulcsszavakra a keresések száma általában alacsonyabb, mint a rövidebb, általánosabb kulcsszavakra, a „hosszú farok” kulcsszavak gyakran magasabb konverziós rátával rendelkeznek, mivel a felhasználók keresése célzottabb és szándékosabb.
A „hosszú farok” kulcsszavak jelentősége az elmúlt években megnőtt, különösen a hangalapú keresések elterjedésével, mivel a felhasználók gyakran hosszabb, természetesebb nyelvű kifejezéseket használnak, amikor hangalapú keresést végeznek.