A neuromarketing egy viszonylag új tudományos terület, amely a marketing és az agytudomány metszéspontjában helyezkedik el. A módszer alapvetően azon a felismerésen alapul, hogy a fogyasztói döntések döntő részét az agy alacsony tudatosságú részeiben hozzuk meg. Ezen döntések mögött álló agyi aktivitást kívánja a neuromarketing feltárni.
A neuromarketing kutatások során különböző technológiákat, mint például a funkcionális mágneses rezonancia képalkotást (fMRI) vagy az elektroencefalográfiát (EEG) használják a válaszadók agyi aktivitásának rögzítésére, miközben különböző marketing üzeneteket vagy stimuliokat kapnak.
A neuromarketing eredményei képesek arra, hogy mélyebb betekintést nyújtsanak a fogyasztói preferenciákba, motivációkba, és döntési folyamatokba. A márkaépítéstől kezdve a terméktervezésig számos területen alkalmazzák, hogy hatékonyabb, célcsoport-specifikus marketing stratégiákat alkothassanak.