A SERP, vagy teljes nevén a Search Engine Results Page (keresőmotor találati lista), az a lista, ami a keresőmotorok, mint a Google, mutatnak, amikor egy felhasználó keresési lekérdezést végez. A találati listák tipikusan az adott keresési lekérdezésre legrelevánsabb találatokat mutatják, és a felhasználók ez alapján választhatják ki, melyik oldalt szeretnék meglátogatni.
A SERP nem csak az organikus találatokat (azaz természetes találatokat) tartalmazza, hanem a fizetett hirdetéseket is. A fizetett hirdetések általában a találati lista tetején vagy alján jelennek meg.
Ezenkívül a SERP számos más típusú tartalmat is tartalmazhat, beleértve a híreket, képeket, videókat, helyi listázásokat, jól látható kivonatokat (featured snippets), és sok más formátumot, attól függően, hogy a keresőmotor milyen típusú tartalmat tart relevánsnak az adott keresési lekérdezés számára.
Az, hogy egy weboldal milyen helyen jelenik meg a SERP-en, nagymértékben függ a keresőmotorok által használt algoritmusoktól, és számos tényezőtől, beleértve a tartalom relevanciáját, a weboldal hitelességét és autoritását, valamint a weboldal technikai jellemzőit. Ezért a SEO (keresőmotor-optimalizálás) egyik fő célja, hogy javítsa egy weboldal SERP-pozícióját.
- Szócikk: meta descriptionA meta leírás egy rövid szöveges összefoglaló, amit a weboldalak fejlesztői adnak meg, hogy ismertessék egy adott oldal tartalmát a keresőmotor eredményoldalain (SERP).