Fontos változás jön a Google Ads-ben

Fontos változás jön a Google Ads-ben

Egy jelentős változtatással kezdi az évet a Google Ads – korábbi nevén Google Adwords. Változnak a kifejezésegyezésű kulcsszavak megjelenésére vonatkozó szabályok, illetve kivezetésre kerülnek az általánosegyezés-módosítóval használt célzás.

Miért lehet ez hatással a kampányod teljesítményére? Miért kell ellenőrizd a hirdetési fiókod? Erre keressük a választ ebben a bejegyzésben.

Melyek azok a kulcsszóegyezések és mire jók?

A kulcsszóegyezésekről tavaly készítettem már egy videót, de ha most nem szeretnéd azt végig nézni, az alábbiakban röviden összefoglalom, mit is kell tudni róluk.

A kulcsszóegyezések azok, amelyek segítségével szabályozhatjuk, hogy melyik keresésekre jelenjen meg a hirdetésünk.

A Google Ads Súgó segítségével nézzük, hogy hogyan alakul át a rendszer és melyik egyezési típus mire lesz jó február 18-tól.

forrás: Google Ads Súgó

Általános egyezés

Ilyenkor csak az adott kulcsszót kell megadni az Ads rendszerében, nem kell semmilyen speciális karaktert használni. Például: gyepgondozási szolgáltatás

Ha ezt használjuk, akkor a Google nagyon széles körben jeleníti meg a hirdetéseket, hiszen a ragozott alakok mellett a szinonimáknál is, sőt, az úgynevezett kapcsolódó kereséseknél is megjelenik a hirdetés.

Ahogy a súgó ábráján látható, ilyenkor akár a gyepszellőztetés árak kifejezésre is megjelenhet, ami – hát, valljuk be – eléggé távol van az eredeti keresési szándék a hirdetés tárgyától.

Kifejezés egyezés

A kifejezés egyezés lesz az, amelyet akkor kell használnunk, amikor kulcsszavaknak megfelelő kereséseknél szeretnénk megjeleníteni a hirdetésünket. Ebben az esetben a kulcsszavakat idézőjelek közé téve kell beállítanunk a kampánynál. Például: „gyepgondozási szolgáltatás”

A fenti esetben sem feltétlenül kell, hogy a keresésekben szerepeljen majd az adott szó vagy kifejezés, ám mégis ez az egyezési típus szűkebb elérést fog biztosítani, mint az általános egyezés.

Ahogy a súgó ábráján látható, itt már közelebb jár egymáshoz a keresési szándék és a hirdető szándéka, hiszen ilyen keresésekre jelenhet meg a hirdetésünk:

  • gyepgondozási szolgáltatás a közelben felfogad
  • fűnyíró cég
  • tájépítész szolgálat fűnyíráshoz

Pontos egyezés

Ez az az egyezési típus, amely a legpontosabb egyezést fogja adni, azonban fontos tudni, hogy a korábbiaknál így is szélesebb megjelenést fog biztosítani ez a beállítás.

Ahhoz, hogy ezt az egyezést használjuk, a kulcsszavakat szögletes-zérójelek közé kell tegyük. Például: [gyepgondozási szolgáltatás]

Ahogy a súgó ábráján látható, ennél a beállításnál fog a legközelebb állni egymáshoz a keresést végző felhasználó és a hirdető szándéka.

Fontos azonban figyelni arra, hogy a pontos egyezés esetében előfordulhat, hogy túl szűkre sikerül a célzás, azaz nem lesz elegendő keresés ahhoz, hogy a hirdetésünket megjelenítse a rendszer.

A megszűnő egyezéstípus: módosító egyezés

Mivel sok fiókban vannak még beállítva módosító egyezéssel kulcsszavak, muszáj szót ejteni a megszűnő egyezésről is. Ez volt az, amelyiknél a kulcsszavakat + jellel együtt alkalmaztuk. Ez volt az, ahol valahol a keresésben az adott kulcsszónak vagy annak ragozott alakjának vagy szinonimájának szerepelni kellett a keresésben valahol.

Nagyságrendileg ennek az egyezésnek veszi át a helyét a módosított kifejezés egyezés, de azért az még így is valamennyivel szélesebb elérést fog biztosítani.

Miért változtat a Google?

Azért, mert a gépi tanulást egyre inkább fejleszti a világcég, és amely a hivatalos kommunikáció szerint jobb eredményeket ér el, mint egy átlagos szinten beállított kampány.

Ahogy az automatikus ajánlattételek felé tereli a hirdetőket a Google, úgy a kulcsszavaknál is folyamatosan szorítja vissza a manuális kontroll lehetőségét a cég.

Hogy mégis miért?

Mert a cég mögött álló részvényesek egyre nyereségesebb működést várnak el a cégtől.

Milyen eszköz marad a kezünkben?

A megfelelő kulcsszóegyezések kiválasztása mellett február 18-tól fel fognak értékelődni az eddig is fontos szerepet betöltő kizáró kulcsszavak. Azok, amelyek segítségével megadhatjuk, hogy milyen kulcsszavakat tartalmazó kereséseknél ne jelenjen meg a hirdetésünk.

Folyamatosan – egy-egy kampány indítását akár naponta – ellenőrizni kell tényleges keresési megjelenéseket és szükség esetén változtatni kell a kulcsszóegyezéseken és újabb és újabb kizáró kulcsszavakat kell felvenni.

Ez bizony manuális munkával és némi időbefektetéssel fog járni, de azok, aki ezt elvégzik, jobban meg fogják találni a számukra fontos potenciális vevőket, így versenyelőnyhöz juthatnak konkurenseikkel szemben.

(Amennyiben bejegyzésünket hasznosnak találod, javasoljuk oszd meg azt ismerőseiddel is! Ha pedig nem szeretnél lemaradni későbbi bejegyzéseinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

A bejegyzés tartalmával kapcsolatban kérdésed, észrevételed van? Szólj hozzá (alább) vagy írd meg nekünk a kerdes@berelj-marketingest.hu e-mail címre.)

Szólj hozzá!

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.