Vizuális hirdetési forma, amely megjelenhet weboldalakon, videók felett vagy akár applikációkban.
Megjelenése szerint lehet statikus kép, animáció vagy videó is. Formátum szerint megkülönböztetünk kép (JPEG, GIF, PNG, webP), animáció (animált GIF, HTML5, JS, SVG) és videó (HTML5, MP4,JS,SVG) bannereket.
A kisvállalkozások számára a legismertebb és egyben az egyik legkönnyebben hozzáférhető hirdetési rendszer, amellyel úgynevezett display kampányokat (azaz bannereket megjelenítő kampányokat) futtathatnak, a Google Ads.
A bannerek átlagos átkattintási aránya az úgynevezett bannervakság miatt az internet kezdete óta folyamatosan csökken, annak ellenére, hogy egyre nagyobb és egyre feltűnőbb formátumok kerültek bevezetésre.
A bannerek megjelenítését a felhasználók ad-blocker szoftverek illetve böngészőbe települő plug-in megakadályozhatják.
A bejegyzés elkészítésekor (2021. július) a legjellemzőbb banner méretek (px):
- 468 × 60 – Szalaghirdetés
- 728 × 90 – Leaderboard
- 980 × 120 – Panoráma
- 300 × 250 – Szövegközi téglalap
- 120 × 600 – Felhőkarcoló
- 160 × 600 – Széles felhőkarcoló
- 300 × 50 – Mobil szalaghirdetés
- 320 × 50 – Mobil szalaghirdetés
- 320 × 100 – Nagy szalaghirdetés mobileszközökre
A Google Ads rendszerében aktuálisan megjeleníthető méretek pontos listája itt érhető el.
- A marketingkommunikációs csatornaválaszték
- Szócikk: bannervakságAz a jelenség, amely során a felhasználóban nem tudatosodnak a bannereken elhelyezett üzenetek annak ellenére, hogy a bannerek az adott eszköz képernyőjén megjelennek.
- Szócikk: átkattintási arányAz a mérőszám, amely azt mutatja meg, hogy az adott linkre, hirdetésre vagy bannerre átlagosan a felhasználók hány százaléka kattint rá.
- Szócikk: átkattintásAz az esemény, amikor egy weboldal látogató egy hivatkozásra, szöveges, banner vagy videós hirdetésre kattint, ezzel elugrik az eredetileg megtekintett tartalomról.
- Mérni, mérni, mérni! – Az online kampányok nyomon követése