szócikk:

átkattintási arány

Szinonima:
click-through rate, CTR

Az a mérőszám, amely azt mutatja meg, hogy az adott linkre, hirdetésre vagy bannerre átlagosan a felhasználók hány százaléka kattint rá.

Képlete:

átkattintási arány (%) = (átkattintások száma / megjelenések száma) * 100

Példa: 300 megjelenés, illetve 45 átkattintás esetén az átkattintási arány (45 / 300) * 100, azaz 15 százalék.

Az átkattintási arány elsősorban a banner vagy link teljesítményét – azaz azt, hogy mennyire ösztönzi az adott link vagy bannerek a látogatókat a kattintásra – mutatja meg.

Önmagában a kampányok teljesítményét ez alapján nem értékelhetjük, mivel az átkattintási arány függ attól, hogy az adott link, hirdetés vagy banner melyik médiumon, milyen formátumban jelent meg, illetve attól is, hogy azok, akik látják az adott hirdetést, azok számára mennyire releváns. (Lásd célzás és célcsoport.)

« Vissza a szótár kezdőlapjára

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.