Az a mérőszám, amely azt mutatja meg, hogy az adott linkre, hirdetésre vagy bannerre átlagosan a felhasználók hány százaléka kattint rá.
Képlete:
átkattintási arány (%) = (átkattintások száma / megjelenések száma) * 100
Példa: 300 megjelenés, illetve 45 átkattintás esetén az átkattintási arány (45 / 300) * 100, azaz 15 százalék.
Az átkattintási arány elsősorban a banner vagy link teljesítményét – azaz azt, hogy mennyire ösztönzi az adott link vagy bannerek a látogatókat a kattintásra – mutatja meg.
Önmagában a kampányok teljesítményét ez alapján nem értékelhetjük, mivel az átkattintási arány függ attól, hogy az adott link, hirdetés vagy banner melyik médiumon, milyen formátumban jelent meg, illetve attól is, hogy azok, akik látják az adott hirdetést, azok számára mennyire releváns. (Lásd célzás és célcsoport.)
- Szócikk: átkattintásAz az esemény, amikor egy weboldal látogató egy hivatkozásra, szöveges, banner vagy videós hirdetésre kattint, ezzel elugrik az eredetileg megtekintett tartalomról.
- Szócikk: minőségi mutatóA minőségi mutató egy 1-től 10-ig terjedő skála, amely a Google Ads hirdetések relevanciáját, a hirdetési oldal minőségét és a várható kattintási arányt értékeli.
- Szócikk: impressionAz impression (megjelenés) egy online marketing mutató, amely azt jelzi, hogy hirdetés vagy tartalom hány alkalommal jelenik meg a felhasználók előtt.
- Szócikk: Google Search ConsoleA Google Search Console (GSC) egy ingyenes eszköz a weboldalak keresőoptimalizálási teljesítményének elemzésére és javítására.
- 5 gyakori hiba, amely miatt pénzt égethetsz a Google Ads-benAz e-kereskedelemben a fizetett hirdetési kampányok kulcsfontosságúak. A Google Ads platformja rengeteg lehetőséget kínál a mikro- és kisvállalkozások vállalkozások számára is, de csak akkor, ha helyesen használják. Nézzük meg azokat az alapvető hibákat, amelyek költségesek lehetnek!