szócikk:

CPA

Szinonima:
Cost Per Action, Cost Per Acquisition, konverziós költség, Cost Per Lead

Online hirdetési kampányoknál az az árazási modell, amelyben a hirdető a konverziókért – azaz a vásárlásokért vagy megkeresésekért – fizet.

Az ilyen típusú kampányok indítása előtt a hirdető számára fontos meghatározni azt, hogy mi az az üzleti szempontból is fontos lépés, amelyet a felhasználókkal szeretne elvégeztetni. Ezek lehetnek úgynevezett soft konverziók (például termék kosárba helyezése, bizonyos landing oldal megtekintése) és hard konverziók (például vásárlás vagy kapcsolatfelvételi űrlap beküldése).

A konverziós esemény meghatározását követően meg kell győződni arról, hogy az adott konverziós esemény megfelelően mérve legyen, azaz a hirdetési rendszer a megfelelő kódok lefuttatásával értesüljön ezekről az eseményekről.

Ezt követően lehet ilyen árazási modellnek megfelelő kampányokat futtatni a hirdetési rendszerekben.

« Vissza a szótár kezdőlapjára

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.