Online hirdetési kampányoknál az az árazási modell, amelyben a hirdető a konverziókért – azaz a vásárlásokért vagy megkeresésekért – fizet.
Az ilyen típusú kampányok indítása előtt a hirdető számára fontos meghatározni azt, hogy mi az az üzleti szempontból is fontos lépés, amelyet a felhasználókkal szeretne elvégeztetni. Ezek lehetnek úgynevezett soft konverziók (például termék kosárba helyezése, bizonyos landing oldal megtekintése) és hard konverziók (például vásárlás vagy kapcsolatfelvételi űrlap beküldése).
A konverziós esemény meghatározását követően meg kell győződni arról, hogy az adott konverziós esemény megfelelően mérve legyen, azaz a hirdetési rendszer a megfelelő kódok lefuttatásával értesüljön ezekről az eseményekről.
Ezt követően lehet ilyen árazási modellnek megfelelő kampányokat futtatni a hirdetési rendszerekben.
- Szócikk: CPMOnline hirdetési kampányoknál az az árazási modell, amelyben a hirdetés 1.000 alkalommal történő megjelenítésének költségét határozzák meg.
- Szócikk: ajánlattételi stratégiaAz ajánlattételi stratégia a pay-per-click (PPC) hirdetések költségének és teljesítményének optimalizálására szolgáló módszer, amely meghatározza, hogyan licitálunk a kulcsszavakra az elérni kívánt célok érdekében.