A disztribúció a termék útja a gyártótól a fogyasztóig.
Ez a folyamat több lépést is magába foglalhat, beleértve a termék előállítását, tárolását, szállítását, és végül értékesítését a végfelhasználó számára. Az optimális disztribúciós csatornák kiválasztása életbevágóan fontos a vállalatok számára, mivel hatással van a termék elérhetőségére, árára, és a vevői élményre.
A disztribúcióhoz kapcsolódóan három fő típust különböztetünk meg: közvetlen disztribúció, ahol a gyártó közvetlenül értékesíti a termékeit a fogyasztónak; közvetett disztribúció, amikor a gyártó és a fogyasztó között egy vagy több közvetítő szerepel (pl. nagykereskedők, kiskereskedők); és hibrid disztribúció, amely kombinálja a közvetlen és közvetett disztribúciós csatornákat.
A disztribúciós stratégia része a marketing mixnek, és kulcsszerepet játszik a termék piaci pozicionálásában.