A FOMO, vagyis a „kimaradás félelme” egy pszichológiai jelenség, amelyet a marketing szakemberek gyakran használnak a vásárlói cselekvés ösztönzésére. A FOMO alapja az a félelem, hogy ha nem cselekszünk azonnal, akkor lemaradunk valamiről, ami értékes vagy fontos lehet számunkra.
Az online marketingben a FOMO-t gyakran használják limitált időtartamú ajánlatok, kizárólagos termékek vagy szolgáltatások, illetve egyéb olyan marketingstratégiák részeként, amelyek a vásárlókban sürgető érzést keltenek. A cél az, hogy a vásárlók azonnali cselekvésre legyenek ösztönözve – legyen szó egy vásárlásról, feliratkozásról, regisztrációról vagy egyéb konverziós célok eléréséről.
A FOMO hatékony alkalmazása növelheti a konverziós arányt, növelheti a vásárlások gyakoriságát és növelheti a márkahűséget is, mivel a vásárlók úgy érezhetik, hogy a márka kínálja számukra a legjobb és legkülönlegesebb lehetőségeket.