A ChatGPT elveszi a SEO szakemberek munkáját?

A tavalyi év vége nagy szenzációja volt, amikor az OpenAI nyilvánosan hozzáférhetővé tette a ChatGPT-t, a mesterséges intelligencián alapuló chatbotot, mely válaszol kérdésekre, szövegeket ír meg bármilyen témában és látszólag mindenhez ért. A keresőmarketinggel foglalkozó szakemberek körében is nagy felbolydulást keltő hír felvet néhány kérdést SEO szempontból is.

Mit tud a ChatGPT?

  • Kérdésekre válaszol,
  • összetettebb feladatok teljesítésére is képes, mint pl. a versírás vagy fogalmazás, programozás,
  • másodpercek alatt képes komplex fogalmakat értelmezni,
  • segíthet hibákat felfedezni egy programkódban,
  • de egyéb kreatív feladatot is rá lehet bízni.

A cél egy olyan nyílt mesterséges intelligencia létrehozása volt, mely bárki számára hozzáférhető, és ami mindenkinek a hasznára válhat.

ChatGPT és szövegírás a keresőoptimalizálásban

A jó szöveg szilárd alapja lehet a SEO folyamatainak, így egy megfelelően megírt tartalmat megírni nagyobb költséggel, több idővel járhat, a szövegírók munkadíja pedig magas. Ebben látszólag könnyedebb és időtakarékosabb segítséget nyújthat a ChatGPT, hiszen gyorsan generálja a szöveget és akár ingyenesen is elérhető. De valóban kiváltható a szövegírók munkája az AI által? Egyelőre úgy tűnik hátra dőlhetünk. Az AI tartalomíró programok jók, de még nem lesznek képesek leváltani az embereket. Elképzelhető, hogy hosszútávon azok a szövegek, melyek túlságosan a mesterséges intelligenciára támaszkodnak könnyen belekerülhetnek a Google csapdájába és egy idő után akár spam jellegűként vagy alacsony minőségű tartalomként lesznek értékelve.

Mi a ChatGPT gyengesége ebben a vonatkozásban?

A chatbotnak nincs aktív kapcsolata az internettel, így az információi nem minden esetben és vonatkozásban lehetnek naprakészek. Így látszólag a kapott válasz ugyan jól megfogalmazott és releváns, ám nem feltétlenül felelhet meg a valóságnak, tehát hamis is lehet. Jellemző lehet az elfogultság és a részrehajlás is, hiszen az internetről származó adatbázisból tanították be, így az ott fellelt információknak megfelelően fogja megadni a kérdésekre a nem mindig aktuális választ.

ChatGPT vs. Google

Kinyírja-e a chatbot a Google-t? Nyugodtan kimondhatjuk, hogy egyelőre még nem.

  • A Google átfogóbb és naprakészebb.
  • A ChatGPT intuitívabb, emberközelibb és interaktívabbnak hat, hiszen a természetesen feltett kérdésekre, természetes módon válaszol, így a felhasználó számára az élmény vonzóbb.
  • A ChatGPT nem egy kereső, így nem fér hozzá olyan széleskörűen minden információhoz, mint egy keresőmotor. Ráadásul az adatbázisa 2021 szeptemberéig ismert információkkal lett „betanítva”, így bizonyos típusú kereséseknél nem naprakész.

A ChatGPT egyelőre úgy tűnik nem tarolja le a Google-t a pályáról. Ám ők nemrégiben bejelentették a Bard-ot, melyet egy új utazás kezdeteként aposztrofáltak a AI területén. Kíváncsian várjuk a híreket!

Mivel az eddigi tesztelési és felhasználói idő rövid, melyet a ChatGPT használatával tölthettünk, így tapasztalataink is hiányosak még és előrejelzésekbe is nehezen lehet bocsátkozni. Bár az AI, mint tartalomíró nem helyettesítheti az embereket, kétségtelen, hogy a segítségünkre lehetnekA jövő megérkezett és ezzel együtt az AI figyelmen kívül hagyása nem a legjobb ötlet, ugyanakkor úgy tűnik egyelőre nem veszik el a munkánkat. Az ezzel kapcsolatos fejlődést és felhasználói visszajelzéseket figyelemmel kísérjük és erről a jövőben is igyekszünk hírt adni.

Szólj hozzá!

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.