szócikk:

USP

Szinonima:
egyedi értékesítési ígéret, egyedi értékesítési ajánlat, unique selling point, unique value proposition, unique selling proposition

A USP, azaz az egyedi értékesítési ígéret (Unique Selling Proposition) egy marketing koncepció, amely egy termék vagy szolgáltatás egyedi és vonzó tulajdonságára fókuszál, ami kiemeli azt a versenytársak közül.

Az USP lehet egy speciális termékjellemző, exkluzív szolgáltatás, különleges árajánlat, vagy akár a márka imázsához kapcsolódó bármi, ami a célpiac számára releváns és vonzó.

Az USP kidolgozása során a vállalatoknak alaposan meg kell érteniük a célpiacuk igényeit és elvárásait, valamint a versenytársak ajánlatát. Egy jól kidolgozott USP segít elérni a fogyasztókat, meggyőzni őket a termék vagy szolgáltatás értékéről, és hozzájárulhat a márka erősítéséhez és a lojalitás növeléséhez.

« Vissza a szótár kezdőlapjára

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.