szócikk:

B2C

Szinonima:
business-to-consumer

A B2C, vagy Business-to-Consumer, egy üzleti modell, amelyben egy vállalat termékeket és szolgáltatásokat értékesít közvetlenül a végfelhasználóknak, azaz a fogyasztóknak.

A B2C értékesítési folyamat gyakran egyszerűbb és gyorsabb, mint a B2B (Business-to-Business) értékesítési folyamat, mivel a döntéshozók száma kevesebb, és a vásárlási döntések gyakran kevésbé bonyolultak.

Az online marketing szempontjából a B2C marketing célja, hogy olyan marketing stratégiákat alkalmazzon, amelyek vonzóak és meggyőzőek a fogyasztók számára. A B2C marketing tevékenységek közé tartozik például:

  1. Tartalommarketing: érdekes és szórakoztató blogok, cikkek, videók és képek létrehozása.
  2. E-mail marketing: promóciós ajánlatok és hírlevelek küldése.
  3. Közösségi média marketing: közösségi média platformokon való részvétel és interakció a fogyasztókkal.
  4. PPC (pay-per-click) hirdetések és keresőoptimalizálás (SEO) a célzott fogyasztói közönség elérésére.

A B2C marketingben fontos, hogy a marketingesek érzelmi és racionális érveket egyaránt alkalmazzanak a fogyasztók meggyőzésére, valamint hatékonyan használják a digitális csatornákat a fogyasztók elérésére és megszólítására.

« Vissza a szótár kezdőlapjára

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.