szócikk:

lead

Szinonima:
érdeklődő, potenciális ügyfél, érdeklődés

Egy lead gyakorlatilag egy olyan személy vagy szervezet, aki jelezte, hogy érdekli őt egy cég terméke vagy szolgáltatása. Ez lehet valaki, aki kitöltött egy űrlapot, letöltött egy e-bookot, részt vett egy webináriumon vagy egyszerűen csak feliratkozott a hírlevélre.

A lead generálás (érdeklődés generálás) az egyik legfontosabb célja az online marketingnek, különösen a B2B (business-to-business) szektorban. Az online marketingben alkalmazott stratégiák és taktikák, például a tartalommarketing, az e-mail marketing, a közösségi média marketing, a PPC (pay-per-click) hirdetések és a SEO (keresőmotor-optimalizálás), mind a lead generálásra irányulnak.

Az értékesítési csapat számára a leadek jelentik azokat a személyeket vagy szervezeteket, akikkel kapcsolatba léphetnek annak érdekében, hogy bemutassák a cég termékeit vagy szolgáltatásait, és potenciális vásárlókká tegyék őket.

« Vissza a szótár kezdőlapjára

Ne menjen még!

Érdeklődik a KKV marketing iránt? Szívesen olvasna róla rendszeresen? Ne maradjon le blogunk egyetlen bejegyzéséről se, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Most ajándék 6 hetes "gyorstalpalóval"!

Blogbejegyzésünkről értesítő hírlevelünk mellett, most lehetősége van feliratkozni ingyenes, hathetes levélfolyamunkra is.